Başlıklar
ToggleOTOMOTİV TÜKETİCİLERİ YÖNÜNDEN TÜKETİCİ HAKLARI :
TÜKETİCİNİN KORUNMASI ve AYDINLATILMASI 1
Avukat Hüseyin Demirbaş
I. GİRİŞ:
1982 Anayasası devlete, tüketicileri koruyucu ve aydınlatıcı tedbirleri alma, tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini teşvik etme ödevi yüklemiştir. Anayasının 172. Maddesi ; “Devlet, tüketicileri koruyucu ve aydınlatıcı tedbirler alır, tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini teşvik eder.” şeklindedir.
Anayasa`nın bu hükmüne rağmen tüketicilerin korunmasını amaçlayan bir yasa için uzun süre beklemek gerekmiş, nihayet 8.9.1995 tarihinde çerçeve yasa niteliğindeki 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun yürürlüğe girmiştir.
4077 sayılı kanunda zaman içerisinde çeşitli değişiklikler yapılmış, en son 06.03.2009 tarihli Resmi Gazete` de yayımlanarak yürülüğe giren 4822 sayılı yasa ile köklü bir değişikliğe tabi tutulmuştur. Bu değişiklikte, sosyal ve ekonomik hayatta meydana gelen değişimlerin yarattığı sorunların aşılması ve Avrupa Birliği üyelik süreci doğrultusunda birliğin tüketicinin korunması politikalarının sonucu olan 13 adet direktifin iç hukuka aktarılması amaçlanmıştır. Değişikliklerin, AB ülkelerinde tüketicilerin korunması politikaları çerçevesinde benimsenen ve artık evrenselleşmiş olan , temel gereksinimlerin giderilmesi hakkı, mal ve hizmetlerin serbestçe seçilmesi hakkı, bilgi edinme hakkı, eğitilme hakkı, tazmin edilme hakkı , güvenlik ve güven duyma hakkı, sağlıklı bir çevreye sahip olma hakkı gibi temel tüketici hakları göz önünde buludurularak yapıldığı kanunun genel gerekçesinde özellikle vurgulanmıştır . 1
Bu yazı serisinde 4077 sayılı yasa ilgili, ikincil mevzuat ve Yargıtay kararları doğrultusunda otomotiv tüketicileri yönünden tüketici haklarını incelemeye çalışacağız.
II. AYIPLI MAL VE HİZMET SATIŞI VE TÜKETİCİNİN SEÇİMLİK HAKLARI:
1. Tüketici: 4077 sayılı yasanın 3. maddesinde “Bir mal veya hizmeti ticari veya mesleki olmayan amaçlarla edinen, kullanan veya yararlanan gerçek ya da tüzel kişi” olarak tanımlanmıştır. Görüldüğü üzere tüzel kişiler de (dernekler,vakıflar,meslek kuruluşları ) tüketici sayılabilmektedir. Ancak ticaret şirketleri ve diğer tüm tacirlerin ticari işletmesi ile ilgili mal ve hizmet satınalmalarının Tüketicinin Korunması Kanunu kapsamına girmeyeceği öğreti ve uygulamada kabul edilmektedir. 2
2. Ayıplı Mal : Ayıp terimi ile satılan malda ortaya çıkan ve alıcının o maldan tümüyle yada gerektiği gibi yararlanmasını engelleyen eksikliler ve aksaklıklar ifade edilir. 3
4077 sayılı yasanın 4. maddesinde bu husus; “Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.” şeklinde ifade edilmiştir.
Madde metninde de belirtildiği üzere ayıp maddi,hukuki veya ekonomik olabilir. Maddi ayıp; maldaki fiziksel eksiklik ve bozukluklardır. Satınalınan aracın bagaj kapısının tam olarak kilitlenmemesi gibi. Hukuki ayıp ise maddi anlamda bir eksiklik ve bozukluk taşımayan malın alıcının kendisinden yararlanmasını engelleyen bir hukusal yasaklama ve sınırlama kapsamında bulunmasıdır. Yüksek performanslı olduğu öne çıkarılarak satılan bir aracın motorunun CO2 emisyon değerlerinin o ülke mevzatında öngörülenin çok üzerinde olması nedeniyle trafiğe çıkmasına izin verilmemesi gibi. Ekonomik ayıp ise malın ekonomik değerini düşüren yada kullanma maliyetlerini artıran husulardır. Aracın kataloğunda yazılandan çok daha fazla yakıt tüketmesi gibi.
Ayıp açık veya gizli olabilir. Açık ayıp basit bir kontrol ve muayene ile farkedilmesi mümkün olan ayıplardır. 4077 Sayılı Yasanın 4/II maddesine göre alıcı, bu tür ayıpları malın teslim tarihinden itibaren 30 gün içersinde satıcıya bildirme külfeti altındadır. Bu bildirimin yapılmaması halinde tüketici seçimlik haklarını kaybedecektir.
Ayıp, çoğu zaman gizli, olağan bir muayene ve kontrol ile anlaşılamayan, zaman içinde ortaya çıkan nitelikte olabilir.4 Aracın motorunda performansını ve ekonomik kullanma ömrünü azaltan bir imalat hatası bulunması gibi. Ayıp gizli ise veya tüketiciden hile ile gizlenmişse satıcı 30 gün içerisinde kendisine bildirimde bulunulmadığını ileri sürerek sorumluluktan kurtulamaz.
3. Ayıplı Mal Satımı Halinde Tüketicinin Seçimlik Hakları
Ayıplı bir malın tüketici işlemi niteliğindeki bir satıma konu olması halinde alıcının (tüketicinin) dört adet seçimlik hakkı ve bu haklardan tercih edilenle birlikte tazminat talep etme hakkı bulunmaktadır.
Tüketcinin seçimlik hakları şunlardır.
a) Bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme; bu halde tüketici, malı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeyi feshetmekte ve ödediği bedeli geri istemektedir. Bu hakkın tercih edilmesi halinde, tüketiciye iade edilecek bedel satım parasının tamamıdır. Satım bedelinden yararlanma bedeli indirimi yapılamayacaktır.5
b) Malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi; Tüketici malın ayıptan ari misliyle (yenisiyle) değiştirilmesini talep etmektedir. Bu seçeneğin uygulanabilmesi için satılanın misli nitelikte bir eşya olması gerekmektedir. Satım konusu, örneğin, benzeri bulunmayan veya çok zor bulunan özel üretim bir araçsa bu seçenek uygulanamayacaktır.
c) Ayıp oranında bedel indirimi; bu halde tüketici, malı alıkoymakta ve satış bedelinden ayıpla orantılı bir miktarın indirilerek kendisine geri ödenmesini talep etmektedir. Bu seçeneğin tercih edilmesi durumunda, Yargıtay` ın uygulamasına göre, satılanın ayıplı değeri hesap edilerek satış parasından düşülür ve aradaki fark alıcıya iade edilir. 6
d) Ücretsiz onarım; tüketici maldaki ayıbın ücretsiz olarak giderilmesini talep etmektedir. Bu konu gelecek sayıda, 4077 Sayılı Kanun Md. 13 ve Resmi Gazete Tarihi: 14/06/2003
Resmi Gazete Sayısı: 25138 de yayınlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik çerçevesinde ayrı bir yazıda ele alınacaktır.
Tüketici bu haklardan birini seçme hakkına sahiptir. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte, ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde, imalatçı-üreticiden, tazminat isteme hakkına da sahiptir. (Md.4/II)
Tüketici bir hakkı tercih ettikten sonra bundan cayarak başka bir hakka yönelemez. Ancak bu hususun bir istisnası vardır.Ücretsiz onarımın tercih edilmesi durumunda onarımın uzun sürmesi veya aynı arızanın birkaç defa tekrar etmesi ve maldan yararlanamamanın süreklilik arzetmesi durumunda tüketicinin diğer haklara yönelme imkanı vardır. Bu konu önemi nedeniyle takip eden yazımızda ayrıntılı olarak ele alınacaktır.
4. Ayıplı Mal Satışından Sorumlu Tutulabilecek Kişiler
4007 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 4/III maddesi ayıplı mal satışından ve tüketicinin seçimlik haklarından dolayı müteselsilen sorumlu olanları , İmalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente, ithalatçı olarak saymıştır. Bunun yanında satın alınan mal, 4077 sayılı Yasanın 10/V maddesine göre, belirli marka bir mal veya hizmet satın alınması ya da belirli bir satıcı veya sağlayıcı ile yapılacak satış sözleşmesi şartı ile banka ve tüketici finansmanı şirketlerininden alınan “tüketici kredisi” ile edinilmişse bu kredi kurumları da ayıplı mal ve hizmet satışından dolayı tüketiciye karşı yukarıda sayılanlarla birlikte müteselsilen sorumludurlar. Yargıtay 13. Hukuk Dairesi bir kararında bireysel kredi sözleşemesinde malın ayıplı olması hallinde bankanın hiçbir sorumluluğu olmayacağının kararlaştırılmasını 4077 sayılı kanunun 6/1. maddesi kapsamında , tüketici aleyhine haksız şart niteliğinde görmüş ve tüketici yönünden bağlayıcı olmadığına hükmetmiştir.7
5. Zamanaşımı:
Ayıplı araç satışından kaynaklanan taleplerin tabi olduğu zamanaşımı, ayıba karşı sorumlu tutulanlar, sözleşme ile daha uzun bir süre ile sorumluluk üstlenmemişlerse, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslimi tarihinden itibaren iki yıldır. Ayıplı malın neden olduğu her türlü zararlardan dolayı yapılacak talepler ise üç yıllık zamanaşımına tabidir. Bu talepler zarara sebep olan malın piyasaya sürüldüğü günden başlayarak on yıl sonra ortadan kalkar. Ancak, satılan malın ayıbı, tüketiciden satıcının ağır kusuru veya hile ile gizlenmişse zamanaşımı süresinden yararlanılamaz. Zamanaşımı süresi sözleşme ile kısaltılamaz anacak tüketici lehine uzatılabilir.
Yargıtay, satılan malda üretim hatası niteliğinde gizli ayıp bulunması ve bu arızanın servisçe giderilememesi halini satılandaki ayıbın tüketiciden satıcının ağır kusuru ve hile ile gizlenmesi olarak kabul etmekte ve bu durumda zamanaşımı sürelerinin işlemeyeceğine karar vermektedir.8
6. Ayıplı Hizmet:
4077 sayılı Yasanın “ayıplı hizmet” başlıklı 4/A Maddesinde “Sağlayıcı tarafından bildirilen reklam ve ilanlarında veya standardında veya teknik kuralında tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da yararlanma amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren hizmetler, ayıplı hizmet olarak kabul edilir.” denmektedir.
Ayıplı hizmet satımına ilişkin hükümler büyük ölçüde ayıplı mal satımına ilişkin hükümlerle paraleldir.
Ayıplı hizmetlere örnek olarak araç servis ve bakım istasyonlarındaki hatalı, yetersiz veya standardına aykırı servis hizmetlerini gösterebiliriz. Yüksek Mahkeme bir kararında “ticari bir otoparka bırakılan aracın çalınmasının ayıplı hizmet anlamına geldiği ve uyuşmazlığa tüketici mahkemesinde bakılması gerektiğine karar vermiştir. 9
Tüketici, ayıplı hizmeti, hizmetin ifa edildiği tarihten itibaren otuz gün içerisinde sağlayıcıya bildirmekle yükümlüdür. Ayıplı hizmetin varlığı halinde tüketici, sözleşmeden dönme, hizmetin yeniden görülmesi veya ayıp oranında bedel indirimi haklarına sahiptir. Bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 4 üncü maddede belirtilen şartlar çerçevesinde tazminat da istenebilir. (Md.4/A-II)
Ayıplı hizmet nedeniyle tüketiciye karşı sorumlu olanlar, sağlayıcı, bayi, acente ve 10 uncu maddenin beşinci fıkrasına göre kredi verendir. Bunlar, ayıplı hizmetten ve ayıplı hizmetin neden olduğu her türlü zarardan ve tüketicinin seçimlik haklarından dolayı müteselsilen sorumludur. Sunulan hizmetin ayıplı olduğunun bilinmemesi bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz.(Md.4/A-III)
Ayıplı hizmetten kaynaklanan talepler, daha uzun bir süre için garanti verilmemiş ise, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile hizmetin ifasından itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. Ayıplı hizmetin neden olduğu her türlü zararlardan dolayı yapılacak talepler ise üç yıllık zamanaşımına tabidir. Ancak, sunulan hizmetin ayıbı, tüketiciden sağlayıcının ağır kusuru veya hile ile gizlenmişse zamanaşımı süresinden yararlanılamaz. (Md.4/A-IV) Zamanaşımı süresi kısaltılamaz ancak sözleşme ile tüketici lehine uzatılabilir.
1Bkz. 4822 sayılı Kanun, Meclis Gerekçesi
2 Davacı davalı ile aralarında ADSL abonman sözleşmesi imzalandığını, davalının borcunu ödememesi nedeniyle başlatılan icra takibine itiraz ettiğini ileri sürerek itirazın iptali talebinde bulunmuştur. Davacı tarafça bağlanan ADSL hizmetinin davalının işyerinde kullanıldığı tartışmasızdır. Bu durumda davalı tüketici tanımına girmemektedir. Mahkemece davanın esasına girilmesi gerekirken, tüketici mahkemesinin görevli olduğu gerekçesiyle görevsizlik kararı verilmesi hatalıdır. (Yargıtay 19. HD. E: 2006/890, K: 2006/1624, T: 20.02.2006)
3 Zevkliler Aydın-Aydoğdu Murat, Tüketicinin Korunması Hukuku, Ankara 2004, s:104
4“Davacı, aracın hava yastığının kendiliğinden açıldığını iddia ettiğine göre, bu husus gizli ayıp niteliğindedir. Şu durumda 4077 sayılı Kanun`un 4/4. maddesinde yer aldığı üzere, satıcının satılan malın ayıbı tüketicinin ağır kusur ve hile ile gizlenmesi halinde zamanaşımı süresinden yararlanamayacağı gözetildiğinde davanın zamanaşımına uğramadığı açıktır.” HD 04, E: 2005/10201, K: 2006/9437, T: 21.09.2006
5 “Gerek 4077 sayılı Kanunun ilk şeklinde, gerek 4822 sayılı Kanunla değiştirilmiş halinde, kullanım bedelinin düşülmesine yönelik bir hükme yer verilmemiştir. Yargıtay HGK.nun 2005/4-309, 2005/391 karar sayılı kararında da, bu husus açıkça belirtilmiştir. Bu durumda mahkemece fatura bedeli olan 42.123.592.000 liranın tahsiline karar verilmesi gerekirken, davacının araçtan yararlanma bedelinin mahsup edilmesi, usul ve yasaya aykırı olup, bozma nedenidir.” Yargıtay 13. HD. E:2006/6251, K:2006/11865 T:18.09.2006
6 “…Pertotal işlemi nedeniyle satışa konu olan aracın iadesi mümkün olmadığına, davacının da talebini, az yukarıda belirtilen, 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun`un 4. maddesinde kendisine tanınan seçimlik haklardan olan ‘ayıp oranında bedel indirimi’ olarak ıslah etmiş olmasına göre, davacının ıslah dilekçesindeki talebi dikkate alınarak, satış konusu aracın ayıplı değeri ile ayıpsız değeri arasındaki farkın bilirkişi aracılığıyla belirlenerek, tespit edilecek miktarın, ıslah dilekçesindeki talep aşılmamak suretiyle ödetilmesine karar verilmesi gerekirken…”, HD 13 E: 2007/5987 K: 2007/10970 T: 24.09.2007
7Taraflar arasında düzenlenen 17.11.1998 tarihli bireysel kredi sözleşmesinin 7. maddesi kredinin veriliş tarihinden sonra kendisi ile mal ve hizmet sunan kişi ve kuruluşlar arasında çıkacak uyuşmazlıklardan veya malın ayıplı olması… vb. hallerde bankanın hiçbir sorumluluğu olmayacağı ve bunların da kredi borcunun geri ödenmesi hususuna hiçbir etkisi olmayacağını kabul ve taahhüt eder’ denmektedir. Ancak bu kararlaştırma 4077 sayılı kanunun 6/1. mad. uyarınca tüketici aleyhine haksız şart teşkil etmekte olup, 6/2-3. maddeleri uyarınca tüketici için bağlayıcı değildir. Davalı 4077 sayılı kanunun 4/3. maddesi gereği ‘sağlayıcı bayi acente ve 10 maddesinin 5. fıkrasına göre kredi veren ayıplı hizmetten ve ayıplı hizmetin neden olduğu her türlü zarardan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından müteselsilen sorumludur’ denmektedir. Bu durumda davalının kredi veren olarak ayıptan sorumlu olacağı…” HD 13, E: 2003/13819, K: 2004/1888, T: 19.02.2004
8Bkz. HGK, E: 2004/4-84, K: 2004/99, T: 25.02.2004, HGK, E: 2004/4-29, K: 2004/83, T: 18.02.2004
9HD 03, E: 2007/8458, K: 2007/8721, T: 24.05.2007
Demirbaş Hukuk Bürosu Av.Hüseyin Demirbaş Bursa
tüketici hakları otomotiv tüketicileri 4077 sayılı kanun ayıplı mal ve hizmet satışı ayıplı araç ayıp ihbarı muayene ve ihbar süresi açık ayıp gizli ayıp maddi ayıp ekonomik ayıp hukuki ayıp tüketicinin seçimlik hakları bedel iadesi ve sözleşmeden dönme ayıp oranında bedel indirimi ücretsiz yeni ile değiştirme ücretsiz onarım tüketiciye karşı sorumlu olanlar hakların kullanılmasında zamanaşımı ayıplı hizmet
83 Comments
6 yaşında olan lüks sınıfı aracımı her yıl yıllık bakımını servisinde yaptırdık.Servis bakımından kısa süre sonra yolculuk esnasında trafikte durdu,korku ve panik ve bir kaza geçirmeden aracı servis çekicisi ile çektik,servis sorunu yüklü bir ücret ile bir günde halletti.Aracı servisten alıp tekrar yola çıktığımızda kısa süre sonra yol yardımı ile tekrar servise gittik.Çok daha yüklü ücret ödeyip sorunu çözdüler.
Yaşadığımız panik ve korkular ile tatil paramızı arabaya harcadık.
Şimdi kimi kime şikayet edeceğiz.
Nasıl bir yol izlemeliyiz?
Epeyce tatsız bir tatil olmuş. İkinci arıza ilki ile aynı sebepten ise ilk tamir işlemi ayıplı hizmettir. İkinci için yaptığınız masrafları talep edebilirsiniz.
merhaba
trafik kazası sonucu aracımın sol ön çamurluk kısmı tampon teker ve aks gibi teknik kısımları hasar aldı. karşı tarafın sigortasından talep ettik masrafı.. trafik raporunda karşı taraf tam kusurlu olduğu için piyasa değer kaybınıda karşıdan isteyeceğiz. kaza sonrası araç garantiden çıkmasın diye servise yolladık aracı. sol ön çamurluk boyasız düzeltme yapılacak bir hasara sahipti. tamponun sadece sol kısmı hasarlıydı. boyanacak denilen çamurluk değiştirildi ve bana sormadılar. tampon tamamen boyandı. üstüne servis kazayla alakası olmayan sol arka çamurlukta yer alan göçük ve çiziklere bana sormadan müsademi almadan düzeltme ve boya rötüş yapıp bu işlemi jest adı altında fatura etmeye kalktı. ben bilerek yaptırmamıştım aracın değeri düşmesin diye.. dışarda boyasız düzeltme yapılabilecek bir göçüktü. bir de faturaya ekstradan jant kapağı ekletip aracın hiç bir hasarı olmayan sol arka tekerlik için sipariş edilmiş olabileceğini söyledi. servis kaza dosyasına hiç bakmamış. benim günlerce itirazım sonucu bu ekstra rakamlar faturadan düşüldü. sonuçta hasarı karşı taraf ödeyecek olup bu durumu kötüye kullanmaktır. aracın değer kaybıda cabası. servis hatasını asla kabul etmiyor. özür bile dilemeyi red ettiler. ben dava açabilir miyim? süreç nasıl ilerler.. ilk sıfır aracımdı. daha yeni 1 yaşında araç.. hala taksit ödüyorum. mağdurum. önerilerinizi rica ederim.
İyi günler 30 ağustos tarihinde kaza yaptım exper raporunda %100 karşı taraf kusurlu çıktı, tamir için aracımı 17 ekimde bıraktım ve bugüne kadar yapılmadı. Her gidip sormamda parça gelmedi diyorlar. Sigorta şirketini aradım herhangi bir parça talebi yok dediler. Bu durumda ne yapmalıyım. İşimden oluyorum araç olmadığı için
Hocam nasıl çözdünüz sorunu benzerini bende yaşıyorum şuan
18/05/2024 tarihin de sivas otokurt yetkili servisine kalorifer hortumu değişimi için gittim. kalorifer hortumu değişti personel aracı teste çıkarıp geldiğinde araç egzozundan beyaz duman çıkmaya başladı. su tankında su olmadığını farkedip personeli uyardım hemen koşup antifiriz getirdi koydu ama artık çok geçti conta yakmıştı. sonra suçu bana yükleyip eskiden gelen bir sıkıntı diyip 14 bin tl masraf çıkardılar. 3 hafta olmasına rağmen aracımı halen alamadım. ve şuanda da motoru yaptık ama duman gitmiyor diye telefon açtılar. kısacası aracımı sağlam götürdüm ama sağlam çıkaramadım . bu mağduriyetimin giderilmesi için ne yapabilirim
İyi geceler
Bundan 20 gün önce galericiden bir araç aldım.ama alırken expertize sokmadim.satici araçta değişen olmadığını söyledi önce ustalara sonra expertize koydum araçta 3 parça degisen çıktı .satıcı bana araçta 3 parça degisen olduğunu gizledi.bana araçta hiç degisen yok dedi yanımda da eşim vardı şahit olarak.hewmn galerici ile yazılı ve sözlü olarak iletişime geçtim aracı geri vermek istediğimi söyledim .o da kabul etmedi. Aracı alırım senet ile parasını 3 ay sonra veririm dedi ben de guvenmedigim için kabul etmedim.magdur oldum ne yapmalıyım.mahkemeye versen davayı kazansam paramı ne zaman alırım .
Şahin, Merhaba benim araca trafikte hareket halindeyken arkadan arç çarptı servise götürdüm servis 3 haftadan sonra aracı teslim etti ama eve geldim inceledim aracının değişmemesi gereken parçaları değişip yan sanayi takmışlar araç arka stop lambalarının yanından bagaja şu gidiyor nasıl bir yol izlemem lazım.
Merhaba sıfır aldığım aracım 5 ayı doldurmadan 5900 km de kaza nedeniyle onarım için yetkili servisine teslim edildi.Servis aracımı 2 aydır teslim edemiyor bu durumda aracın bedeli veya yenisi ile ilgili bir başvuru yapabilir miyim.
1ay önce sifir araba aldık 182tl fiyat egaya devlet indirim yaptı 50tl biz paramizin fazlasını ala bilirmiyiz geri tsk
İlgili düzenlemede ötv iadesi öngörülmemiştir
2 ay önce araç bayisinden fiyat teklif formu alarak ve 5000 TL kapora vererek 0 araç için beklemeye başladım. Bana 1 ay içinde aracın geleceğini söylemelerine rağmen araç verilmedi 2 ay sonra araç olmadığını söyleyerek kaporamı iade edeceklerini söylediler. Bu arada araç fiyatlarının artması nedeniyle 2. el araç bile alamıyorum. Bununla ilgili şikayet hakkım varmı, varsa nereye başvurabilirim. Teşekkürler.
Merhaba 30 gün önce bir araç aldım aracın motorunu katkı denilen madde atarak yağ yakma eylemi ni ört baz etmişler bir süre sonra belli oldu ve eksper e soktum motorunun ölü olduğunu söylediler aldığım kişiye noterden ihtarname çektim bir cevap alamadım motoru aracın bana 80 bin TL bir maliyeti oldu faturalarını aldım ettiğim masrafların bilir kişi raporu olmadığından yaptırdığım için dava etsem kazanamayacağımı söylediler ben araç ın motoru inerken dağıtılırken video sunu çektim dava etsem kazana bilirmiyim
Ben 19 09 2022 tarihinde kaza yaptım ve oto sanayide bir kaporta boya ustasınla anlaşıp herşey dahil 30 Bin TL ye testim ettim ve 12 gün sonra aldığımda değişen parçaları arasında klima radyatörünün eski olduğunu gördüm ustaya söyledim fiyattan düştü ve farların motorlu takılması gerekirken motorsuz takmış daha hala bunun gibi birsürü problem yaşıyorum sorunlarım çozülmedi ve hep çıkma parça takmış benim elimde kanıt olarak değişen parça listesi var bizzat ustanın yazdığı liste ve banka ödeme silipleri ifadeli şekilde mağdurum ne yapmalıyım saygılarımla teşekkürler
Merhabalar 2020 model sıfır dacıa dokker aracı aldım arka amırtosorlerden ses geldi servıse gittin fabrika ıyılestırmeye gitti dedi sonra yaklasık 1 sene surdu sonra arka amırtosoru degıstırdı ler yine aynı sesi yaptı yine gittım servıse yine fabrikaya yazdılar yine degıstı yine aynı sesi yaptı tekrar gittim fabrikaya ses kaydı yaptılar fabrikadan cevap geldi aracın surulmesıne engel Bı durum yok diye 2 defa degısıp sesi duzeltemedıker bu durumda ne yapmam gerekiyor
Merhaba 5 yıl önce rapor üzerinde araba arabamın aldığım zaman ekspertiz e koymammıştım ama 5 yıl boyunca herhangi bi kazaya karışmadım darbesiz boyasız dı aracımın 5 yıl doldugu için sattım satıgım kişi ekspertize koymuş aracta ön kapurt orjınal değişimi olmuş arka bağaçtada sök tak yapılmış ama araç aldığım yerde kusurlu olarak satmışlar farkına varmamışız elimde herhangi bi delil yok ne yapmalıyım
Arabam bozuldu tamirciye verdim motoru su kaynatiyordu 20 gun sonra yaptim dedi gittim parasini verdim aldim yolda yine ariza yapti motor ayni sekil su kaynatti aradım tamirciyi anlattım tamam dedi verdiğin parayı iade etcem dedi inandım arabayı çekiciyle eve getirdim şimdi tamirci parayı geri vermeyi red ediyo ne yapmam lazim
Merhaba
27 temmuz 2021 de aracımı küçük sanayide bir motor ustasına ağır bakımları yapılması için verdim 1 ay sonra ( 27 ağustos) da aldım karşılığında 22 000 tl ödedim. fakat aracım sorunlu çalışıyor yaptıgı işlerde sorun var. elimde ödeme yaptıgım banka dekontları whatsap yazışmaları dükkanda aracın çekilmiş fotoları var. Ben düzgün yapmasını istedim fakat beni sallıyor yapmıyor. Ben nasıl bir yol izlemeliyim nereye kime şikayet etmeliyim faturada vermiyor.
yardımcı olursanız çok sevinirim
Konu ayıplı hizmet yönünden detaylı olarak değerlendirilmelidir.
Merhaba,
Galeriden aldığımız arabada 1 hafta sonra motorda arıza olması sebebiyle galericinin önerdiği ustaya yapılması için verildi fakat arabanın motorunun değişmesi gerektiği söylenip istediğimiz takdirde para iadesi yapabileceklerini söylediler. Fakat biz para iadesi değil yapılmış olan arabayı masrafı galeriden karşılatarak almak istesem masrafı ben ödemeden alma hakkım var mı? Kısaca ben paramı değil bana satılan ayıplı arabamı tamir edilmiş halde istiyorum. Ayıplı mal sattığı için masrafın galeri tarafından karşılanması gerekmiyor mu?
Merhaba aracımı tamirciye verim motor yapılcaktı çıkma motor alıp verdim aldığım motoru açtırdım içini yenileyip sıfırlayalım dedim vatandas bi liste attı parçacıdan ben alsam 11750 TL parçalar usta 28 bin fiyat cekti ve misal conta takımı yazmıs conta takımının içindeki parçaları daha sonra tek tek yazıp fiyatlamıs karter contasına 1800 TL yazmıs sonra motora bakmaya gittim iridyum orj buji takacaktı 4 tanesine 1400 yazmış ve bi baktım takımı 150 lira olan kaba buji takmıs adama bişeh demedim aracı bitircek nasıl bi yol izleyebilirim işçilik 26 bin yazmış motor aldık 25 bin sıfır motor parasını gectık suan ödeme yapmadım yapmak istemiyorum orj yazdıklarından şüpheliyim
Aynısı benimde başıma geldi bana 35 bine sandik mator takilacak dediler bana 20 bin gonderdim 2 gun sonra bana sandik matorun resmini atiyor faturasiz hurdaydi, abi fatura bilgilerini dedim gondermedi bende istemiyorum dedim arabama hic bisey uygulanmadi ve benim matoru geri yerine takmadan bagaja koydular , 20 bin tl paradan 15 bin el emegi dedi zorla 10 bine düşürdüm nasil sikayetci olahilirkm depremzedeyim ailemi kaybettim parayı zor kazaniyorum alllah çocuklarından ciksin o para dolandırıcılar resmen bana bahsedilen mator garanteli dedi ama hurda resim atti bana yardimci olun lutfen
Galeriden alınan araçlarda bir yaş sınırlaması var mı acaba? Geçen hafta 2004 model bir araç aldık ama motor aksamıyla ilgili sıkıntıları çıktı. Bunun için bir hak talep edebilir miyim? Şimdiden teşekkür ederim
Bir yaş sınırlaması yoktur
Otomobilin ekonomik ömrü 10 yıl diye biliyorum.
5 yaşındaki 32. 000 bin km de ki manuel aracım motor arızası verdi. Servis 70 bin 90 bin arasında ücret tutacağını söyleyip para istedi. 32 bin km deki aracın motor arızasının kullanıcı hatası olmayacağını ve garantiden yapılmasını gerektiğini söyledim.bu arada 2 gün oldu. kabul etmediler aracım halen serviste duruyor. hukuken yapabilecek birşeyim varmı?
İyi günler diliyorum. Aracım daha iki yıllık. Ancak viteside içine alan aksamda her iki taraflı olarak soyulma söz konusu oldu. Servis garanti kapsamında olmadığını , araç temizlenirke. Kullanılan kimyasallardandolayı olduğunu belirterek talebimi reddettiler. Bunun için başvuruda bulunabilir miyim. Bir de nereye başvurmalıyım. Teşekkür ederim.
Merhaba
15 Eylül 2021 de aracımı motor arıza ışığı yaktığından dolayı çekiciyle bayiye gönderdim.Aracım garantisi daha bitmedi. Aracımı 45 gündür yapamıyorlar . Bu durumda yeni araç talep etme hakkım var mı?
Veya nasıl bir yol izlemeliyim
Merhabalar aracımı 4 gün önce komple motor bakımını yaptırdım. 25 bin tl masraf ödedim aracımı 1 hafta kullanmamı herhangi bir sorun olur veya olmazsa 1 hafta sonra tekrar gel kontrol edelim dedi. 300 km gitmeden aracım stop etti ve çekici ile beraber aracı tekrar götürdüm. aracın kontrollerini yaptıktan sonra triger setinin sentesinin, bilyaları ve millerinin yamulup dagıldını söyledi ve yapmadığımız halde aracı vurdurarak çalıştırmaya çalışmışsınız veya aracı yüksek vitesten düşük vitese çekmişsiniz denildi. Buna bağlı olarak tekrar setin değişik motorunda elden geçmesi gerektiğini masrafları tekrardan kabul ediyorsanız başlayalım denildi. Bu durumda nasıl bir yol izlememiz lazım yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler
Merhaba,
Galeriden aldığımız arabada 1 hafta sonra motorda arıza olması sebebiyle galericinin önerdiği ustaya yapılması için verildi fakat arabanın motorunun değişmesi gerektiği söylenip istediğimiz takdirde para iadesi yapabileceklerini söylediler. Fakat biz para iadesi değil yapılmış olan arabayı masrafı galeriden karşılatarak almak istesem masrafı ben ödemeden alma hakkım var mı? Kısaca ben paramı değil bana satılan ayıplı arabamı tamir edilmiş halde istiyorum. Ayıplı mal sattığı için masrafın galeri tarafından karşılanması gerekmiyor mu?
Aracın resmi satışı yapıldı mı?
İyi günler kendim oto tamircisiyim 2004 model bir müşterimizin aracını conta yanık olarak işi aldık aracın tamirini giderdik 45 gun sonra araç silindir kapağın eksantiriklere bağlanan cıvatanin gevşemesi sonucu kapağı kırmış başka bir ustaya gitmiş bize de haber verdiler bende hata bizim olabilir diye araci özel servisimize getirmesini istedim ve geldi kırılan yeri sokup onardik yaklaşık 2 ay oldu simdi ordan yag sızıntısı olmuş bizi mahkemeye vereceğini söyledi acaba bu yüzden ceza alırmıyım
Merhabalar yazın aracım hararet yapmasından dolayı 10.500 masraf yaparak yaptırdım.Aracı teslim aldıktan 4 gün sonra araba tekrar hararet yaptı ve aracımın motoru baya büyük hasar gördü 15000 tl harcayarak tekrar yaptırdım.ilk ustayı tüketici mahkemesine verdim hatayı kabul etmiyor ve 1 ay önce aracımı sattım.Tuketici mahkemesi bilir kişi atamış arac şuan bende değil ;
ilk sorum aracın satılmış olması karar sürecını olumsuz etkilermi
ikinci sorum ise bu konuyla ilgili çok büyük mağduriyetim oldu sonuç alma ihtimilim varmıdır.
Teşekkürler
Merhaba 2017 yılında sıfır otomobil aldım dün satış için ekspere aracı götürdük. Aracta kaza vuruk be benzeri hiç birşey olmamasına ragmen şanzıman çatlamış. Alıcılar vaz gecti bende şok ve üzüntü yaşadım. Alındığı gün serviste karter koruma takıldı,çatlakta tam onun üstünde. Eksper diyor ki ne şanzıman da nede karter korumada söküm takım yapılmamış. Civatalar ilk takıldığı gibi. Nasıl bir yol izlemeliyim hakkımı aramak için. Teşekkürler
Merhaba, aracımın göğüslüğü yolcu airbag tarafı çatladı. Araştırdığımda bunu kronik bir sorun olduğunu öğrendim ve araç 2012 model. Ayıplı mal olduğu için zamanaşımına uğramadan değişimini talep edebilir miyim?
Aracı oto ekspertize götürmeden önce ilanda hatasız boyasız tramersiz yazıyordu aracı götürdüğümüzde farklı birsürü arızası çıktı ve parasını biz ödedik sonra bizim numaramızı engelledi şikayetçi köşk istiyorum nasıl bir yol izlemeliyim teşekkürler
1 ay önce aracım için baskı balAta sıfır alıp taktırdım 3 hafta kullandım ses var usta bilya bozuk diyor satıcı firma sattıgı debriaj setini iade almıyor nasıl bir yol izleyebiliriim.
Merhaba,
Yaklaşık 22 ay önce %100 karşı tarafın kusurlu olduğu bir kaza yaptım. Karşı tarafın anlaşmalı olduğu yerde tamir ettirdim ve 2 ay sonra aracımı teslim aldım. Teslim aldığımdan itibaren ufak tefek problemler için tamir ettirdiğim yere gittim ve destek oldular fakat aracımın zaman geçtikçe kazalı yeri ön tarafından sesler ve zorlanmalar gelmeye başladı. Aracım yaklaşık 15.000 tl tramer kaydı ile değer kaybetti ve karşılık olarak değer kaybı hesaplanimasına dahil edilmeyen yerlerinde değişiklik olduğu için %10’u kadae cuzi bir miktar değer kaybı ödemesi aldım.
Bu durumda gizli ayıplı mal olarak değerlendirip Tüketici Hakem Heyetine başvurmayı önerir misiniz ? Başvurma sonrası muhatap olarak tamir edilen yer, karşı tarafın sigortası ve kazada kusurlu olan yer olarak hangisini baz almalıyım ?
merhaba. 2 yıllık garantili sıfır engelli aracımda ilk önce kalorifer motoru arızası verdi ve serviste tamir edildi. 1 hafta sonra şanzıman sıkıntısı verdi. şanzıman beyni hatalı değişmesi lazım dediler. aracını gelip alabilirsin parça gelince sizi çağırıcaz dediler. 2 yıllık araçta bu tür büyük sorunların olması nedeniyle ayıplı mal olarak sıfır araç talebinde bulunabilir miyim? ( bana ait değil sorun hepsi garanti kapsamına aldılar )
Merhaba hocam 24.02.2022 tarihinde şu eksiltmesi oluyor şikayeti üzerine servise götürdüm. Radyatör den şu sızıyor değişecek denildi. Kabul ettim sonra herşey bittiğinde oradayken onların elinde motor conta yaktı. Daha önce yarış antifriz koyduk tam yandı denildi. Ki bende daha önce araç hiç hararet yapmadı. Ne yapmam lazim
Merhaba. Öncelikle şimdiden ilgi ve âlâkanız için teşekkür ederim. 21.04.2022 de başıma gelen olay şu şekildedir. Manisa da hizmet veren bir galeriye; portföyünde bulunan bir araç ile kendi aracımı takas etmek için ulaştım. Şahıs Benim aracın üzerine talep ettiği rakamı belirtti bende kabul ettim. İkamet ettiğim şehirle Manisa arası 1.100km olması sebebiyle olumsuz bir ticarete gitmemek için aracımdaki tüm kusurları fotoğraf ve mesajlarla belirttim. Bu mesajlar hâli hazırda bende duruyor. Şahıs, Ben özel nedenlerden dolayı 4 gün opsiyon istemiş olsamda hemen gelmem konusunda önerilerde bulunarak acilen gelmem konusunda beni ikna etti. Çok zor şartlarda hemen yola çıktım. Arada birkaç saatlik dinlenme molasıyla toplam 16 saatte Manisa’ya vardım. Belirttiğim üzere Arabamdaki tüm kusurları öncesinde (mesaj yoluyla) şahsa söylemiş olmama rağmen sebep olarak yalnızca içine sinmediğini söyleyerek ticareti bozmak istediğini belirtti. Şahsın aracında bulunan ve bana söylemediği ayıplarla ilgili “bana göre bunlar kusur değil” diyerek geçiştirirken benim aracımda öncesinde bildiği çok önemsiz ayıpları büyüterek “ama seninkiler kusur” şeklinde yorumlar yapıp yine sadece içine sinmediğini beyan etti. Sonrasında “Ben bu aracı almam satıyorsan nakit satalım üzerini öder bendeki aracı alırsın” şeklinde korkunç üsluplarla günkü maddi değeri yaklaşık 650.000 civarı olan aracımı ancak 550.000 tl ye kabul edeceğini belirtti. Tabiki böyle bir fiyatı kabul etmeyeceğimi söyleyince de “o zaman geldiğin yere geri dönersin” diyerek birkaç kişi ile birlikte kahkahalar ve alaylarla beni aşağılayarak göz dağı vermeye kadar ilerletti kötü tavrını.. Elime birşey geçmediğini anladığımda yaklaşık maliyeti 5.000 tl olan yol masrafımı talep ettiğimde ise kahkaha ve alayların dozunu artırarak böyle bir ödemeyi asla yapmayacağını belirtti. Yalnız olmamın ve şehrimden 1.100km uzakta olmanın verdiği cesaretsizlik ve korkuyla herhangi bir yorum yapamadan gerisin geri 1.100 km’yi yine aynı zorluklarla geri döndüm. Harcamalarımın tüm fişleri elimde, öncesinde gönderdiğim tüm fotoğraf ve mesajlar elimde. Bu konudaki korkunç maduriyetimin bir telafisi var mı öğrenmek istedim. İyi çalışmalar, iyi günler dilerim.
Culpa in contrahendo sorumluluğu kapsamında talep edilmesi düşünülebilir.
Merhaba,
2021 yılında sıfır olarak aldığım aracım bir yıl içerisinde farklı sorunlar nedeniyle 6-7 kez servise gitti, iç kısmında bulunan göğüs çıtasında çatlamalar meydana geldi servisten garanti kapsamında değiştirildi tekrar aynı yerde çatlaklar oluşmaya başladı, bu sorun garanti bittikten sonra da tekrarlayacak diye endişeleniyorum, diğer ürünlerde olduğu garanti süresi kapsamında aynı sorun baş gösterdiğinde veya çok kez sorun dolayısıyla servise giden araçta da ayıplı mal sayılarak misli ile değişimi için başvuruda bulunabilir miyiz? Şimdiden teşekkürler cevabınız için.
26mart2022 tarihinde küçük bir kaza geçirdim ve 2013 model aracımin egzoz sistemi Zarar gördü kullanılamaz hale geldi ve parçanın yenisini Türkiye’de yetkili servisler dahil olmak üzere bulamadık ve konuyu üretici firma ile görüştük onlarda ellerinde olmadığını ve yurtdışı stoklarında olmadığını beyan ettiler parçanın gelebileceği tarih ile ilgili bir termon vermeyeceklerini bildirdiler benim mahkemeye vermiş olsam haklarım ne olabilir
Merhaba 8 yaşında bir traktörümüz var traktörü garanti süresince ilçedeki yetkili servise götürdük bakım için daha sonra garantisi bitti bizde tekraradan o usta sürekli onlarla ilgileniyor diye arızalarda ona götürmeye devam ediyoruz bu bir not bilgidir. Yaklaşık 1 ay önce traktörümüzü bu beyfendiye tamire götürdük traktörlerde ileriye ve geriye gitmeleri için vites var normal vitesin haricinde levye diyorlar ileri itince ileri geri çekince geri gidiyor bu arızalıydı geri vitese girmiyordu usta bunu yaptı biz tıraktörü aldık parasını verdik herhangibir fatura felan kesmedi şuan traktörümüzün şanzımandan sesler gelmeye başladı aradık çok işi varmış başka ustaya götürdük oda söktü traktörü ve usta kaynaklı bir sorun olduğunu söyledi orada bir bilya dağılmış şanzımanı komple dağıtmış 20 bin tl gibi bir masraf ettik sonuçta bunu söktü bilyayı değişmesi gerekmezmiydi 100 tl lik bir bilya değiştirmemesi bize büyük zarar açtı burda sorumlu kimdir hakkımızı arasak yasal yollarla bi karşılık bulabilirmiyiz . Teşekkürler
Anlatımınız ayıplı hizmete işaret ediyor. Elbette hakkınızı aralısınız.
Merhabalar;
Öncelikle yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
24.06.2022 tarihinde aracımı yetkili servise yıllık bakımı için götürdüm. Yıllık bakımı yapılırken bunun ile birlikte sunroof bakımlarının yapılmasını da istedim. Gün içerisinde servis bana dönerek sunroof motorunun arazalı olduğunu iletti ancak bir gün önce sapa sağlam çalışan motorun arazalı olabileceğine inanmadığım için yaptırtmadım. Aracımı almaya gittiğimde sunroofumun ayarsız olduğunu gördüm. Yetkili kişi bakım yapmak için sunroofunuzu açtık ancak geri kapanmadığı için söküp adaptasyon yaptık diye belirtmesine karşın bunu bile düzgün yapamadıkları ortadaydı. 27.06.2022 günü aracımı tekrar bu konu ile alakalı servise götürerek bu sorunun çözülmesini ve mağduriyetimin giderilmesini talep ederek aracımı servise bıraktım. Şimdi bu sorunun kendileri ile alakalı olmadığını sunroof daha önce çalışsa bile üzerinde işlem olduğunu ve kendilerinin araza ile alakalı bir işlem yapmadıklarını belirterek arazanın tamiri için 20 bin TL gibi bir rakam ödemem gerektiğini belirtiyorlar. Servise sağlam şekilde bıraktığım ve bir gün önce sağa sağlam şekilde kullandığım bakım yapılırken bozulan bir parça için ayıplı hizmetten faydalanarak kusurun giderilmesini talep edebilir miyim?
Yardımcı olabilir misiniz?
Saygılarımla.
2017 de sıfır aldığım aracım önce defalarca klima sorunu verdi cozemediler.bana ayıplı mal sattınız diye ısrarlarimla 5 kere servise gitmesi sonucu sorun tespit edilip yapıldı.simdi de araç bakımdan aldıktan iki gün sonra aracı p konumunda terk edin servise gidin uyarisi vermeye başladı.servisi aradım ciddi bir sorun değil sürüşü etkilemez böyle kullanın dendi ama ben yine de servise götürdüm.arastidim DSG şanzımani kullanan bir çok kullanıcı bu sorunu yaşamış.bunun için Volkswagen bir mikro şalter geliştirmiş takalım dediler,peki dedim.sonra sorun bunla çözülmüyor 12bin liraya vites kolu mekanizmasi degismeli dediler.bu kronik bir sorun ücretsiz yapmalısınız dedim.yaptirmadan böyle kullanabilirsiniz bu arıza değil diyorlar.o zaman araç niye uyarı veriyor neye 12 bin veriyorum diyorum,mantıklı bir açıklamaları yok.bana aracın böyle kullanilmasinda sorun olmaz diye yazılı kâğıt verin o zaman diyorum veremeyiz diyorlar.yahu binlerce araç bu arızayi vermiş diyorum bu arıza değil diyorlar.kullanici kaynaklı değil kabul ediyorlar ama ücretsiz yapmiyorlar.tuketici hakem heyetine başvurdum.surecin devamında ne yapmam gerekli?
İyi geceler
Bundan 20 gün önce galericiden bir araç aldım.ama alırken expertize sokmadim.satici araçta değişen olmadığını söyledi önce ustalara sonra expertize koydum araçta 3 parça degisen çıktı .satıcı bana araçta 3 parça degisen olduğunu gizledi.bana araçta hiç degisen yok dedi yanımda da eşim vardı şahit olarak.hewmn galerici ile yazılı ve sözlü olarak iletişime geçtim aracı geri vermek istediğimi söyledim .o da kabul etmedi. Aracı alırım senet ile parasını 3 ay sonra veririm dedi ben de guvenmedigim için kabul etmedim.magdur oldum ne yapmalıyım.mahkemeye versen davayı kazansam paramı ne zaman alırım .
merhaba
2021 model hyundai100 yani h100 marka ticari kamyonetim, işim gereği ekmek dağıtımı yaparken aracımı kapattım indim. tekrar çalıştırmak istedim çalışmadı, yetkili servisle irtibata geçtim aracım çekici vasıtası ile servise çekildi, tam 1 ay içerisinde arıza tespiti yapılamadı. 31. gün bize servis sizin diğer aracınızı gönderin onun beynini çıkarıp arızalı araca takacağız beyinde arıza var mı yok mu tespit edeceğiz dediler bizde ikinci aracımızı götürdük. tespit yaptılar aracımızın beyni arızalanmış. şimdi bize söylenen bir veya bir buçuk ay içerisinde Japonya’dan beyin gelir. dediler şimdi ben parasını verip aldığım ticaretimde kullandığım aracım bir ay boyunca arıza tespiti için serviste yattı, şimdi parçanın gelmesi bir buçuk ay süreceğini söylüyor servis benim bu kadar zaman kaybı ve zamanında tespit edilemeyen arıza yüzünden ticari zararım itibarımı kimden soracağım. bu konu ile ilgili bir bilgilendirme yaparsanız sevinirim.
Arac bakimi icin araci servise biraktik .Servis elemanlari arabayi bina icine alirken kaza yapmislar.Sadece hasari karsilariz diyorlar.Deger
Kaybini veremeyiz diyorlar.arka cam patlamis stoplyer kirilmis sag arka direk dis kaborta cokmus.ne gibi bir yol izleyeyim
Merhaba park halinde duran aracıma geri geri gelirken başka bir araç çarptı karşı tarafın sigorta şirketi tarafından araç servıste yapıldı. Fatura 14.000 tl tuttu karşı tarafın sigorta sırketınden arac deger kaybı talebınde bulunduk bıze 4.400 gıbı bır rakam ıle hesabımıza odeme yapılmış . İtiraz için bızım tuketıcı hakem heyetıne mı yoksa sigorta tahkım komısyonuna mı basvuru yapmamız gerekır ?
Merhaba, Sigorta Tahkim Komisyonuna başvurmanız gerekmektedir
merhaba şimdiden vereceğiniz cevap için teşekkür ederim.2021 model aracımın kliması çalışmadı yolda iken en yakın servise gittim dedilerki küçük bir çatlaktan klima gazı kaçmış sebeb ise önden gelen bir taş parçası imiş.garantiden onarım yada değişim talep ettim fakat dış etken olduğu için kabuledilmedi. sizce bunu ben mi yaptım,siz eger taşın oraya girmesini engelleyecek teknolojide birşey yapmammış iseniz sıkıntı bendemi yada küçük bir taş oarayı deldi ise neden daha sağlam yapılmadı. siz ce ne yapmalıyım gizli ayıplı mala girmezmi?
Yorumunuz doğrudur. Bizce de bu gizli imalat hatasıdır
KREDİ İLE SIFIR ALINAN TİCARİ ARACIN AYIPLI OLMASI NEDENİ İLE ÇALIŞTIRILAMAMASI VE BORCUNU ÖDEYEMEMESİ HALİNDE KREDİ VEREN BANKA AYIP ARACIN DAVASI BITMEDEN ARACI HACZ EDIP SATABILIRMI ? TEŞEKKÜRLER
İyi günler kolay gelsin.2020 yılında bir galeriden traktör aldık, aldığımız günden beri traktör sürekli arıza açıyor. (Galeri sahibi bu arızalardan hiç bahsetmemişti). gerçekten maddi ve manevi olarak çok büyük kayıplar yaşadık. bu yüzden hakkımızı arama yönünde galeri sahibi hakkında suç duyurusunda bulunmuş olsak olumlu bir sonuç alabilirmiyiz?
Sorunuz bir çok yönden ayrıntılı değerlendirmeyi gerektiriyor
Merhaba 2022 araç aldık 2023 eylül arkadan çarptılar araç pert ihtimali için bekletildi. 22 kasımda renault işlermler başladı ama parçaları 3 4 aya gelebilirmiş. Burada bize ikame araç bile vermiyolar sigorta 1 haftalık verdi
Bizim yasal tamir süresi yedek parça temini gibi bir hakkımız var mıdır
Teşekkürler
1 yaşındaki Nissan marka aracımı ilk bakımı için yetkili servise götürdüm serviste bakım yapılırken servis çalışanı aracımı servis kameraları önünde duvara çarptı arka tampon göçtü ve içeri panelde göçük oldu servis yetkilisi sorunun çözümü adına aynı model aynı renk müşteri tanıtım aracının tamponunu söküp benim aracıma takıp tampon değişen olarak görülmez diyerek ikna etme yolunu tercih ettiler ben içeride panelde meydana gelen göçüğün giderilemediğini bunun maddi değer kaybının olacağını servis bedelinin alınmaması veya indirim yapılmasını talep ettim 2500 TL olan bakım ücretinin 2200 TL yaptılar günümü komple çaldılar şikayet etsem sonuç alabilirmiyim.
Aracımı conta yandığında tamirciye verdim.Bir süre sonra aracın tamam dediler parasını ödedim teslim aldım.Araçımı birkaç gün bindikten sonra su eksikliğini fark ettim.Tekrar aynı tamirciye götürdüm aracı söktüler motor üst blok çatlak dediler neyse onuda değiştirdiler 7200 tl önce arızası 13000 tl ikinci arızadan para ödedim.Araçı yaptık dediler bu seferde motordan soğutma suyuna hava basıyor motor patlama derecesine geliyor.Gene aynı ustaya götürdüm yaklaşık 21 gün oldu aracımı hala tamirini yapmadı.Hakkımı nasıl arayabilirim.
Mraba aracımı.12.11.2022de teknik bir arza sonucunda bulunduğum bölgedeki sanayide bir ustaya götürdüm aracımın onarılması konusunda anlaşıp aracı teslim ettim aracın silindir kapak contası yaktığını ve komple motora zarar verdiğini tüm motor onarım gerektiğini ve parçaların değişmesinin gerekli olduğunu söyledi ve tm dedim bu onarım bedeli 28.5000tl tuttu ve arac onarıldı teslim aldım aracta sorun olduğunu tespit etik ustama 20defadan fazla yanına gidip sorun olduğunu konuştuk birşey olmaz deyip 2ay öle ufak tefek aracı kullandım arac yine silindir contası hatası verdi yolda kaldım çekiçi vasıtasıyla yetkili başka bi servise çektim aracta hiç bir parçanın değişmediğini yetkili servis bana bildirdi ve önceki ustama durumu parca fotoğraflarıyla ilettim kabullenmedi ve araç onarımı için 4.000tle veririm ben parçaları değiştirdim iddasını sürdürdü ve şuan aracın onarımı 9.500tl tuttu ne yapmalıyım bilginize ihtiyacım var teşekkürler
Merhaba, qaskai arcıma, yetkili serviste ağır bakımını yaptırdak 6 ay sonra trigel kayışı koptu , çekiciyle arabamı yetkili başka bir servise çektirdim. Bakım yaptırdığım servisini arayıp garantide olduğunu söylesemde 2,5 yıl önce gelmişsin garantisi bitti dedi… faturamda 6 ay önce yaptırdığımın kanıtı var.
Arabamı servisten alıp özel bir servise götürüp içini açtırdım. Bu konuda hukuken ne gibi işlem yapabilirim? Yardımcı olursanız sizinle devam etmek isterim…
Selam, aracımı bir kaza sonrası servise verdim. çok fazla bir hasar yoktu 2 haftaya teslim ederiz dediler, asıl arıza elektronikti. parça yurt dışından temin edilecekmiş 2 ay oldu. Aracın teslimine yönelik yada değişim amaçlı ne yapabilirim. saygılar
Gecen hafta arabamizi cigli oto sanayide su akitiyo diye yaptirdik bugun yine ayni sikayet yaptirdigimiz yere goturdu esim yeniden para istemis aradan cok uzun zaman gemeden kendi yaptigi isin hatasini duzeltmek onun isi degilmi para istemesi dogrumu acaba
Muafiyetli araç almak için anlaştığım bayi 2000 TL ödediğim kapora + liste fiyatı üzerine 80.000 TL ile anlaştık. Bayiye kapora yolladım ardından dönüş yapmadılar. Bayiye gittiğimde engelli olduğum için işlemlerin uzun süreceğini bahane ederek tarafıma aracı satmadılar. Ben ise araç alacağım için elimde bulunan altın ve dövizleri bozdurup tarafıma dönüş yapılmasını bekliyordum. Genel müdürlükleri ile görüştüğümde de bir sonuç elde edemedim. Mağdur edilmiş durumdayım. Durumu mahkemeye götürmek istiyorum yardımcı olur musunuz?
Iyi guler ben aracimi ozel servise yaptirdim bana takilan parcalar ve iscilik icin 6 ay garanti verdiler. Elimde yapilan islemlere dair belge var. Fakat yapilan islerden birtanesi (şanzuman) duzgun calismiyor. onu da baska sebep e bagliyolar. Onu da parca yok diye oyaliyolar. 3 tane farkli ustaya goturdum sikintinin sanzuman da oldugunu soylediler. Fakat servis inat la vites mekanizmasi diyor. Yaptirali 4 ay olcak. Bununla ilgili bir dava acma hakkim var mi veya mahkeme yolu acikmidir. Cevap verirseniz cok memnun olurum.
Otoplus firmasından aldığım aracın 1 aylık kullanım neticesinde ciddi miktarda yağ yakma sorunu olduğunu öğrendim. Akabinde firmaya mail yoluyla durumu iletip yazılı olarak belgeleyerek iade talebi oluşturdum. Satış sırasında aracın böyle bir sıkıntısının olduğu yazılı veya sözlü olarak tarafıma iletilmedi. Bu durum gizli ayıp olarak nitelendiriliyor sanırım. Firma tarafında iade istediğim reddedildi. Elimdeki bütün belgeler ve servis tutanaklarıyla tüketici hakem heyetine ücretsiz onarım yapılması için başvurdum. Aracı alırken Otoplus aracılığıyla bankadan kredi kullandım ve 1 aylık süre içersinde araca birton masraf yaptım . Devamen oluşacak durumlarla ilgili nasıl bir yol izlemeliyim?
Merhabalar kolay benim fiat uno 1998 model arabam var arabamın teknik arızaları nedeniyle Çorum a bir sanayi ustasına götürdüm bana 1 hafta içinde yapacagını söyledi fakat bazı teknika arızalar sayarak bu zaman zarfına 3 hafta daha eklendi arabamı almaya gittiğimde 31.000 milyar borç çıkardı parmağımda ki altın yüzüğe kadar satarak aynı gün içerisinde kredi çekerek borcunu kapattım daha ilk günden Çorum’un Alaca ilçesini çıkmak üzereyken istop etti aradım ustayı böyle ufak tefek masrafların olacağını ordan bi usta cagırttırıp baktırmamı söyledi yolda kaldığım yetmiyormuş gibi Allahtan arabayı almaya giderken arkadaşım Yasinle gitmiştik onun arabasıyla onu aradım benim araba istop etti diye geri dönüp baka baka bir kablonun temas etmediğini anladik taktik yolumuza devam.ettik aradan 4 gün gectikten sonra eşim okula gitmek için arabayı calistiriyor ve yolda giderken araba gaz yemeyerek istop ediyor ustayi aradim 1 2 sefer telefonuma bakmadi Orucun ilk gunu Yozgat Aydıncık 2. Etap Toki konutlarından sanayiye kadar birkac kisinin yardimiynan yiterek götürdüm sanayide ustaya anlattım tekrar aradım 400 tl yaptigi yerden bir masraf cıktı ve benle zıtlaşarak bu parayı göndermeyecegini söyledi bende tarafımca mahkemeye verecegimi soyledim belki 400 tl ufak birmebla gibi görüle bilir ama vermis oldugum 31.000 binlira ne oldu ben boyle arizalar olmasın diye arabama bakım yaptırıyoru. Nasil bir yol izlemeliyim tesekkürler…
ARACIM EVİN ÖNÜNDE PARK HALİNDE İKEN MUHTEMELEN KEDİ KAÇMASI SONUCU KÖPEK SALDIRISINA UĞRADI. ARACIMLA İLGİLİ BÖLGE JANDARMA TUTANAĞI TARAFIMCA HAZIRLATILARAK ARAÇ KASO SİGORTASI BÜNYESİNDE ÇEKİCİ İLE KASKO SİGORTA ŞİRKETİNİN ANLAŞMALI OLDUĞU YETKİLİ SERVİSE ÇEKİLEREK TESLİM EDİLDİ. ARAÇ ÖN SAĞ TARAFTA ELEKTRİK KABLO AKSAMINDADA ARIZA OLDUĞU VE ÖN TESİSATIN KOMPLE DEĞİŞMESİ GEREKTİĞİ TARAFIMA BELİRTİLDİ ANCAK 45 GÜNDÜR ARACIM YETKİLİ SERVİSTE DURMAKTA OLUP KABLO AKSAMININ GELECEĞİ TARİHİN BELİRSİZ OLDUĞU TARAFIMA SERVİS TARAFINDA MERKEZDEN GELEN BİLGİ DAHİLİNDE İLETİLDİ. BU DÖNEMDE ISRARLI MERKEZLE YAZIŞMALARIMA RAĞMEN (KENDİ SERVİS PARÇA PROBLEMİ) BANA YALNIZCA 10 GÜN İÇİN ZORLAMA İLE İKAME ARAÇ VERİLDİ. BENİ BU KONUDAKİ HAKLARIMLA İLGİLİ BİLGİLENDİRECEK VE HATTA GEREKİRSE DAVA SÜRECİNDE YARDIMCI OLACAK ÖNERİSİ OLAN VARSA MEMNUN OLURUM. YER ANKARA
ARACIM 2016 TOYOTA CORLLA 1.4 4D, EVİN ÖNÜNDE PARK HALİNDE İKEN MUHTEMELEN KEDİ KAÇMASI SONUCU KÖPEK SALDIRISINA UĞRADI. ARACIMLA İLGİLİ BÖLGE JANDARMA TUTANAĞI TARAFIMCA HAZIRLATILARAK ARAÇ KASO SİGORTASI BÜNYESİNDE ÇEKİCİ İLE KASKO SİGORTA ŞİRKETİNİN ANLAŞMALI OLDUĞU YETKİLİ SERVİSE ÇEKİLEREK TESLİM EDİLDİ. ARAÇ ÖN SAĞ TARAFTA ELEKTRİK KABLO AKSAMINDADA ARIZA OLDUĞU VE ÖN TESİSATIN KOMPLE DEĞİŞMESİ GEREKTİĞİ TARAFIMA BELİRTİLDİ ANCAK 45 GÜNDÜR ARACIM YETKİLİ SERVİSTE DURMAKTA OLUP KABLO AKSAMININ GELECEĞİ TARİHİN BELİRSİZ OLDUĞU TARAFIMA SERVİS TARAFINDA MERKEZDEN GELEN BİLGİ DAHİLİNDE İLETİLDİ. BU DÖNEMDE ISRARLI MERKEZLE YAZIŞMALARIMA RAĞMEN (KENDİ SERVİS PARÇA PROBLEMİ) BANA YALNIZCA 10 GÜN İÇİN ZORLAMA İLE İKAME ARAÇ VERİLDİ. BENİ BU KONUDAKİ HAKLARIMLA İLGİLİ BİLGİLENDİRECEK VE HATTA GEREKİRSE DAVA SÜRECİNDE YARDIMCI OLACAK ÖNERİSİ OLAN VARSA MEMNUN OLURUM. YER ANKARA
Merhabalar
Ben sol ayak diz üstü Ampüte engelliyim araba olmazsa olmazım
10 ay kadar önce aracımı satıp 2002 model araba aldım geçen ay conta yaktı . tamirciye anlattım hallederim dedi arabayı çekiciyle aldı sibop kapağı değişecek dedi çıkma bir kapak taktı külbitör kapağı kırık dedi sıfırını aldım taktı 1 hafta sonra araba hazır dedi 22.000 TL verdim arabayı aldım ertesi gün arabada sente kaçık olduğunu anladım ( şişli motor meslek 1978 mezunu olduğum için azda olsa arabadan anladığımı söyleyeyim ) tamam abi hallederim dedi pişkin pişkin .. halletti de . arabayı yine aldım 3 gün sonra arabada sıkıntılar başladı tekrar sağını solunu kontrol ettim 1 ve 4 buji haznesi yağ dolu götürdüm hemen 2 gün kaldı tamam dedi aldım 2 gün sonra tekrar yağ doldu silikon conta takacağım dedi 3 gün bekledim taktım al dedi 1 haftaya kalmadı tekrar 1 ve 4 buji haznesi yağ dolmaya başladı 15 gündür telefonuma bakmıyor whatsApp tan buji haznesinden şırınga ile ne kadar yağ çektiğimin videolarını yolluyorum ilgilenmiyor araba yolda tekliyor yağ ateşlemeyi etkiliyor çıkma kapak için benden 6500 TL + rektifiye için 1000 TL aldı toplam 7500 TL sıfır ithal garantili kapak buldum 5500 TL ama oralı olmuyor paramı nasıl geri alabilirim
Sayın İlgili,
Aracıma başka bir aracın çarpması sonucu oluşan hasar atanan ekspertiz kararı ile onarıldı. Tüm onarımlar marka yetkili serviste yapıldı. Ancak aracı aldıktan sonra birçok yerde işçilik hatalarının ve aracın sağa çekmesi gibi sorunların olduğunu fark ettim. Yetkili servise durumu telefon ile bildirdim. Onarımın yapıldığı ve ikamet ettiğim yer aynı şehirde olmadığından ikamet ettiğim ilde yine marka yetkili bir serviste (Doğuşoto) ikame araç müsaitliğine göre randevu oluşturulacağı ve sorunun çözüleceği söylendi. Ancak Aracı teslim alalı 1 hafta olmasına rağmen hala randevu oluşturup onarım süreci başlatılmadı. Durumu kaskoya ilettim, onlar da hiçbir şey yapmadı. Araçtaki sorunları whatsapp iletişim numarasından fotoğraf ve açıklamalarla ilgili servise ilettim. Onarım için ikame araç da vermek istemiyorlar. Belli ki araç hiç kontrol edilmeden teslim edilmiş. Öyle olunca anlamadığım ya da bilmediğim onarımların düzgün yapıldığından şüphe duydum açıkcası. Ne yapmalıyım?
Merhabalar yaklaşık 5 ay önce tamircide motor yaptırdım. Parasını ödedim. Motor lambası sönmedi. Daha sonra yaptım demesine rağmen ara sıra yandı ve söndü. Arıza olmadığını bu durumun geçici olduğunu söyledi. Şimdi de araç hararet yapıyor. Aramalarına yazmalarıma dönüş yapmıyor. Ayıplı hizmete girer mi??
Merhaba 2020 model aracim 2021 trafik cikisli aracim 2yil uzerine firma 5 yil 100.000 garanti vermekte. 27. Ayda motordan ses gelmesi uzerine garanti kapsaminda parcasi degisti 30. Ayda yine motordan kaynakli bi sorundan yine serviste muhtemelen yine garanti kapsaminda birseyler degisecek. Tuketici hakki olarak asli kusurulu bu aracin degisimini talep edebilirmiyim
Merhabalar ikibuçuk ay önce 45-60 gun terminli motor satın aldım bayi hala teslim etmedi her aradıgımda gecistiriyor. Hukiki olarak ne yapmam gerekir.
kolay gelsın 2022 nın aralık ayında 1985 model r12 tsw aracımı komple yapılması ıcın aracımı kaportacıya goturdum sonra kaportacı usta aracımı ınceledı ve 1,5 aylık ısının oldugunu 25000 tl ye yapacagını soyledı ve paranın yarısını araca basladıgında diğer yarısınıda arac bitince istedi usta ile anlastıktan sonra aracımı 2 hafta sonra teslim ettim paranın yarısınıda verdim fakat usta dedıgı zamanda aracımı bana teslim etmedi ve yaklasık 8 aydır aracım kaporta dukkanında yarım yamalak yapılmıs bır sekılde durmakta neden yapmadıgını sordugumuzda dalga gecercesine yok ben tek bu arabayla ugrasırsam ac kalırım ekmek yiyemem gibisinden konustu aracı sana 1 ay 2 ay seklınde sana teslim edicem araban guzel olucak diyerekten benı salliyor yanı kısacası bızı cıddıye almıyor dalga geciyor bunun için ne yapmam lazim dava acsam kazanabılırmıyım cevaplarsanız sevınırım saygılarımla
Sayın ilgili,
Aracım yetkili serviste her sene düzenli bakımı yapılır. Kasım ayı içinde rütin bir bakım ve kontrolleri yapılan aracım 1 ay 10 gün sonra (yaklaşık 500km sonra) döner aksamda benim farkettiğim bir durumdan ötürü tekrar servise gittim. Bu durumdan kaynaklı yüksek bir fatura çıkardılar ve ödemek zorunda kaldım. Konuyu THM’ye aktarmamda bana yarar sağlarımı acaba.
Saygılarımla
Merhaba, sıfır ayarında üç gün önce aldığımız araçta aynı gün yaklaşık 2 saat içinde devir yükselmeme sorunuyla karşılaştık. Hemen aldığımız yere haber verdik. Servis kapsamında Salı günü yapılacak. Eksper kayıtlarında hiçbir sorun çıkmıyor, sadece uzun yolda kullanırken anlaşılıyor. Geçmiş servis kayıtlarında aynı sorunun 2023 temmuzda da olduğu tamir edildiği yazıyor. Uzun yola gideceğimiz için aracı iade etmek istiyoruz satıcı çok büyük ihtimal kabul etmeyecek farkı ödemek isteyecek. Tekrar aynı arızanın olmayacağını garanti de edemeyecekler. Uzatmadan sorunu nasıl çözebiliriz?
Merhaba Aralık 2023 Yılında aldığım 0 km BMW elektrikli araç 15 Nisan tarihinde Tahrik arızası sebebiyle yolda kalmıştır. Aracın tamiratı ile ilgili bir ayı bulacağını, Motor arıza olduğunu bildirdiler. Benim talebimse aracın yenisiyle ve misli ile değişmesi. Bayi ise araç garanti kapsamında yapılacaktır o yüzden böyle bir hakkınız yoktur denmektedir. Şu anda araç serviste tamir olması beklenmektedir. Ne yapmalıyım nasıl bir yol izlemeliyim.
Saygılarımla
Teşekkür ederim
Merhaba iyi günler yaklaşık 4 veya 5 ay önce aracımın motorunu yaptırdım motor tamamen inmedi sadece üst kısmı yapıldı tamirci bujilerin hepsini değiştirdi ve yanında farklı bir çok işlem yapıp tüm bedelin parasını ödedim ancak 26.05.2024 de yolda buji yerinden fırladı ve motor kapağıni çatlattı yolda kaldım yaptirdigim tamirciyi arayıp sorduğum da buji anahtari bulmami ve iyice sıkıp tekrar bana getirin dedi goturdugum de bujilerin tam sıkılmadigi ortaya çıktı buji firlayinca kablolarada zarar ve tamircinin bana dediği kabloları biz değiştirmedim onların bedelini ödersiniz bende sizin yaptığınız yanlıştan dolayı olduğunu soyledim ama hiç oralı olmuyor başka bir yere gitsem hepsinin masrafını alacak ne yapmam lazım
Merhabalar beyefendi ben serviste yapılan periyodik bakimlarda alınan fahiş fiyatlar ile ilgili tüketici hakem heyetine gitsem birsey elde edebilirmiyim?
Şöyle ki serviste aracima periyodik bakim yaklaşık 12 bin tl istediler ama özel servis 1,5tl ve dünyaca kurumsal servis 3bin tl ucret istiyor arada resmen uçurum var …yardımcı olursanız sevinirim
Mrb Avukat bey.. Ben 2020 Aralık ayında citroen c5 aircros araç satın aldım.şu 4 yıldır bu aracı kullanıyorum şuan daha garantisi devam ediyor. Geçenlerde rutin olarak hersene gittiğim gibi 4üncü yıl bakımı için citroen servise bakıma soktum. Ertesi gün aracım motor arızası verdi. Çekici alıp tekrar servise götürdü..aracı yaptılar teslim aldım 1 km servisten uzaklaşmıştım ki yine motor arızası verdi.. ŞİMDİ yine serviste ne olduğunu anlamadılar Fransa dan parça istetmişler. Şimdi ben bu aracın yerine yenisi ile değişimini isteyebilir miyim…